Η παθογένεια του καθεστώτος κατασκευής δημόσιων έργων ακόμα κι αν εντάσσονται στο μοντέρνο και πολλά υποσχόμενο σύστημα των ΣΔΙΤ (συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτών) αποδεικνύεται και στο διαγωνισμό για την κατασκευή των τεσσάρων δικαστικών μεγάρων, μεταξύ των οποίων και του Κιλκίς.
Ο εν λόγω διαγωνισμός ξεκίνησε-προκηρύχτηκε τον Νοέμβριο του 2021. Ύστερα από σχεδόν δυο χρόνια η μέρα που θα βάλουν εμπρός οι μπουλντόζες φαντάζει μακρινή κι ας διακηρύχτηκαν κατά καιρούς τα αντίθετα.
Ειδικότερα:
Ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για τα τέσσερα δικαστικά μέγαρα στην Κεντρική Μακεδονία (ανακατασκευή του δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης και νέα δικαστικά μέγαρα σε Έδεσσα, Κιλκίς και Σέρρες) είναι στη δεύτερη φάση, με τον ανταγωνιστικό διάλογο και τις δεσμευτικές προσφορές, ώστε να προκύψει ο τελικός ανάδοχος. Ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 149 εκατ. ευρώ και συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ, Μυτιληναίος – ΑΤΕΣΕ, ΤΕΚΑΛ – JCC και INTΡΑΚΑΤ – REDEX. Ο διαγωνισμός άρχισε τον Νοέμβριο του 2021 και περιλαμβάνει, εκτός των κατασκευαστικών, τόσο τον εξοπλισμό των κτιρίων, όσο και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Προβλέπεται οι δεσμευτικές προσφορές να ζητηθούν το αργότερο ως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Συμπέρασμα; Για να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες μέσα στο προσεχές έτος 2024 θα χρειαστεί ένα μικρό θαύμα, αφού δεν είναι και θέμα του συμπατριώτη μας Υπουργού Δικαιοσύνης Γιώργου Φλωρίδη να «το τρέξει».
Κουράγιο να έχουμε και ενδεχομένως πριν τις επόμενες βουλευτικές εκλογές (αν γίνουν στην ώρα τους) να το δούμε ολοκληρωμένο το Δικαστικό Μέγαρο Κιλκίς.