11.1 C
Kilkis
05/03/2024
kilkistv.gr
ΔΗΜΟΣ ΚΙΛΚΙΣΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑ

ΣΕ ΑΝΟΙΧΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΙΛΚΙΣ

Κοινοποίηση

Σε ανοιχτή γραμμή με τις οικογένειες παιδιών προσχολικής ηλικίας τα στελέχη των
κοινωνικών δομών του Δήμου Κιλκίς
Συνδετικός κρίκος στη σχέση συνεργασίας οικογένειας και προσχολικής αγωγής,
το επιστημονικό δυναμικό των κοινωνικών δομών του Δήμου Κιλκίς προσφέρει στους
γονείς και στους παιδαγωγούς την κατάλληλη προετοιμασία στο ζήτημα της μετάβασης
και προσαρμογής του παιδιού από το προστατευμένο περιβάλλον της οικογένειας στον
βρεφονηπιακό – παιδικό σταθμό, ο οποίος συνιστά ουσιαστικό τον πρώτο θεσμό της
ευρύτερης κοινωνικοποίησής του.
Κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς οι ψυχολόγοι, Βασιλική Μπογιατζάκη (Τμήμα
Κοινωνικής Πολιτικής & Ισότητας των Φύλων) Ξένια Τσιτιρίδου (Κέντρο Κοινότητας) και η
κοινωνική λειτουργός Ευθυμία Λαχανοπούλου (Κέντρο Κοινότητας), υπάλληλοι τις
Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου Κιλκίς, πραγματοποίησαν απογευματινές
επισκέψεις στους βρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου και της ΚΔΕΚ και συζήτησαν με
τους γονείς τη μετάβαση των παιδιών από το οικογενειακό περιβάλλον, στο χώρο του
παιδικού σταθμού.
Στις συζητήσεις με τους γονείς, αναφέρθηκαν θέματα όπως, το άγχος αποχωρισμού,
ο ρόλος των γονέων και των παιδαγωγών στην ομαλή ένταξη των παιδιών στο χώρο
προσχολικής αγωγής, τα συναισθήματα των γονέων και πως καθορίζουν τον τρόπο
διαχείρισης της πραγματικότητας που βιώνουν τα παιδιά, η σημαντικότητα της ανάπτυξης
σχέσεων συνεργασίας παιδαγωγών-γονέων, οι τρόποι οριοθέτησης των παιδιών,

η εκπαίδευση στη χρήση της τουαλέτας, η διακοπή πιπίλας κ.ά. Απαραίτητο είναι οι γονείς
να προετοιμαστούν πρώτα οι ίδιοι για τις αλλαγές που θα έρθουν, καθώς τα συναισθήματά
τους μεταφέρονται στα παιδιά. Αν καταφέρουν οι ίδιοι να αναγνωρίσουν πως αισθάνονται
για την είσοδο του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον, τότε θα είναι σε θέση να διευκολύνουν
και το παιδί τους σε αυτό το νέο ξεκίνημα.
Παιδαγωγοί, γονείς και παιδιά βρίσκονται σε μια σχέση αλληλεπίδρασης, την πιο
ευαίσθητη περίοδο του έτους, αυτή της προσαρμογής. Η ανάπτυξη σχέσης εμπιστοσύνης
ανάμεσα σε γονείς-παιδιά- παιδαγωγούς είναι πρωταρχικής σημασίας για να γίνει ο
παιδικός σταθμός ένας τόπος δημιουργικής έκφρασης και αλληλεπίδρασης, όπου θα
κυριαρχεί η ευχαρίστηση και η αισιοδοξία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσέγγιση των γονέων, του εκπαιδευτικού προσωπικού των
δημοτικών βρεφονηπιακών σταθμών και των μονάδων προσχολικής αγωγής της ΚΔΕΚ με
τις κοινωνικές δομές του Δήμου ξεκίνησε πέρσι με πρωτοβουλία του Αντιδημάρχου
Κοινωνικής Πολιτικής και Πρόνοιας Δημήτρη Θεοδωρίδη και το συντονισμό της
Διευθύντριας Κοινωνικής Προστασίας του Δήμου Κιλκίς Στέλλας Ξάκη και αποσκοπεί στην
πρόληψη ψυχοκοινωνικών και ψυχοσυναισθηματικών δυσκολιών των παιδιών
προσχολικής ηλικίας καθώς και στην ενημέρωση και υποστήριξη των παιδαγωγών και των
γονέων προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις όποιες δυσκολίες προκύπτουν στην
καθημερινότητά τους με τα παιδιά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

ΤτΕ: “Βούλιαξε” η ζήτηση για στεγαστικά δάνεια

Κιλκίς: Μετ’ εμποδίων η μεταφορά των μαθητών στα σχολεία

Καιρός σήμερα: Στο κόκκινο ο υδράργυρος – Έως 44 βαθμούς η θερμοκρασία (Videos)